четвер, 15 грудня 2016 р.

Застосування кросвордів на уроках трудового навчання



На заняттях із слюсарної справи учні не тільки набувають практичних навичок роботи з інструментами, а вчать необхідний обсяг технічних знань, ознайомлюються з великою кількістю нових понять і термінів. Засвоєнню технічної термінології на уроках трудового навчання слід приділяти особливу увагу. Це повязано із утрудненнями в запамятовуванні, вимові, уживанні незвичайних для них слів. Учнів необхідно навчати не тільки правильно вимовляти, але й правильно записувати назви інструментів, обладнання і пристосувань.
   На уроках трудового навчання використовують кросворди, складені вчителем у довільній і комбінованій формі за темами програмового матеріалу. Також кросворди стануть у пригоді під час:
-                     вивчення:
будови окремих слюсарних інструментів;
обладнання;
пристосувань;
- засвоєння слюсарних операцій;
У загальному вигляді роботи із засвоєння слюсарної термінології з використанням кросвордів слід будувати так: виготовляють дидактичний матеріал – картки із запитаннями для кросворда, планшет, на якому накреслена форма кросворда, і перевірю вальні картки з розв’язаним кросвордом. Учні заповнюють кросворд простим олівцем, який потім легко стерти. Таким чином, планшет може послугувати протягом декількох років.
Використовувати кросворди можна також під час повторення й закріплення навчального матеріалу, у фронтальній та індивідуальній  роботі з учнями для активізації процесу запам’ятовування технічної термінології. Теоретичний матеріал містить необхідні відомості про різні слюсарні операції:
-         розмічання матеріалу;
-         рубання;
-         обпилювання металу;
-         свердління отворів;
Для пояснення теоретичного матеріалу, повязаного з певною слюсарною операцією, на етапі закріплення можна пропонувати учням кросворд із відповідної теми.
Розвязування таких кросвордів особливо корисне на етапі початкового ознайомлення і засвоєння учнями будови інструментів, обладнання і пристосувань. Коли запас знань в учнів значно збільшиться, слід пропонувати їм комбіновані кросворди, які включають питання з різних розділів програмового матеріалу. Наприклад, розвязати кросворд, у якому діти мають записати 6 слів на букву Н , з однаковою кількістю букв. За допомогою такого кросворда можна перевірити наскільки учні засвоїли раніше пройдений матеріал. Завдання з кросвордами можна включати в тематичне оцінювання, фронтальне й індивідуальне опитування, відпочинок учнів, а також у позакласні заходи з трудового навчання, де учні можуть позмагатися, хто швидше й точніше розв’яже кросворд.

1 коментар: