МЕТА: Ознайомити учнів з
операціями пиляння деревини; призначенням та будовою інструментів для
поперечного, повздовжнього пиляння, відмінністю зубів за формою; правилами та
прийомами розведення та заточування зубів; навчити правильним прийомам пиляння
деревини;
дати відомості про механічне розпилювання
деревини;
вивчити правила безпеки під час пиляння;
закріпити знання та вміння учнів по темі
“Розмітка деревини;
розвивати творчі здібності та нахили, інтерес
до виконуваної роботи,
розвивати навички правильної роботи ножівкою,
рашпілем;
виховувати любов до праці, прагнення до
самоосвіти, почуття прекрасного, естетичний смак.
ОБЛАДНАННЯ: ножівки
різних видів, лобзик, садова пилка, рашпілі, вимірювальні та розміточні
інструменти, таблиця “Техніка безпеки під час пиляння”, зразки для виконання
вправ по пилянню, стусло, підкладна дошка, заготовки для виготовлення стільця.
ОБЕКТ РОБОТИ: стілець для рибалок
ЧАС: 2×40 хв.
ХІД
УРОКУ
1. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.
Привітання
Перевірка готовності до
уроку
Відмічання відсутніх.
2. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
- 5 чоловік працюють з
картками – завданнями;
- 5 чоловік працюють над
тестовими завданнями;
- всі інші відповідають
усно:
1. Які
розміточні інструменти ви знаєте?
2. Що таке
припуск?
3. Для чого
застосовують шаблон?
3. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.
4. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
В формі бесіди учні
пригадують матеріал 5-го класу: будову лобзика, правила безпечної роботи,
правила та прийоми випилювання по зовнішньому та внутрішньому контуру, схожість
в будові лобзика та рашпіля.
5. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Ножівки для поперечного
та поздовжнього пиляння, їх будова.
Відмінність зубів ножівок
за формою.
Порівняльна
характеристика зубів рашпіля, лобзика, ножівки.
Прийоми розведення зубів.
Прийоми заточування зубів
ножівки.
Припуски на пиляння.
Прийоми запилювання.
Способи пиляння впоперек
волокон.
Правила безпечної праці.
Поняття про механічне
розпилювання деревини.
Вивчення нового матеріалу
проходить у вигляді лекції з елементами бесіди і супроводиться демонстрацією
правильних прийомів роботи ножівкою. По закінченні пропоную учням вирішити дві
технічні задачі: визначити напрям робочого руху під час пиляння ножівками різного
призначення. Відповісти, чому зубці садової ножівки нахилені до ручки, як в
лобзику.
6. ПРАКТИЧНА РОБОТА.
Вступний інструктаж.
Слово вчителя
На практичній роботі ви
закріпите знання, що тільки отримали. Вам необхідно випиляти заготовки стільця за
розмірами. Не забувайте про припуск на обробку та дотримання правил безпечної
роботи. Після випилювання заготовок їх необхідно підігнати до відповідних
розмірів за допомогою рашпіля. Бажаю успіхів в роботі. І пам’ятайте, вам
потрібна якість, а не кількість.
САМОСТІЙНА РОБОТА УЧНІВ.
Чергові роздають
інструменти та заготовки учням. Починається робота.
В ході роботи спостерігаю
за учнями, особливу увагу приділяю дотриманню техніки безпеки.
Учні розпилюють
заготовки, зачищають бічні сторони рашпілем. Вибірково контролюю розміри.
Заключний інструктаж.
Робота завершується.
Починається прибирання робочих місць. Чергові збирають інструменти.
7. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.
Слово вчителя
Сьогодні ви отримали нові
відомості про пиляння деревини ножівками різного призначення, дізналися багато
нового і корисного. В ході практичної роботи ви закріпили ці знання, виконуючи
пиляння вздовж і впоперек волокон. На
наступному уроці ми будемо виконувати складання деталей стільця в готовий
виріб.
Виставлення оцінок
Домашнє завдання
Прибирання майстерні
черговими.
Немає коментарів:
Дописати коментар