четвер, 15 грудня 2016 р.

ТЕМА УРОКУ: Конструювання виробів з деревини. Призначення вимірювального та розмічального інструменту.




МЕТА: Розшити уяву учнів про розмітку деревини і на її приладі показати можливість економії матеріалу;
розповісти учням про призначення, будову та прийоми роботи рейсмусом, малкою, єрунком;
сформувати уміння та навички розмітки деталей прямокутної форми за кресленням;
закріпити знання учнів про види пиломатеріалів, властивості деревини;
розвивати просторову уяву, самостійність в роботі та бажання до самовдосконалення;
виховувати любов до праці, повагу до людей праці, почуття колективізму.

ОБЛАДНАННЯ: зразок виробу (для демонстрації), вимірювальні лінійки, кутники, карандаші, рейсмус, малка, єрунок, технологічна карта, виготовлення стільця для рибалок, заготовки для виконання  стільця.
ОБЕКТ РОБОТИ: стілець для рибалок.
ЧАС: 2× 40 ХВ.
 ХІД УРОКУ
1.     ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ.
-         привітання
- перевірка готовності до уроку.
Відмічання відсутніх
2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ.

3. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ.
         Що ми називаємо розміткою.
         Навіщо потрібна розмітка.
         Які розміточні інструменти ви знаєте.
         За допомогою чого можна прискорити розмітку.
         Демонстрація прийомів роботи лінійкою, кутником.

4. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
Слово вчителя.
         Ви ознайомилися і пригадали розмітку деталей прямокутної форми за кресленням. А сьогодні ви засвоїте прийоми розмітки при виготовленні стільця. Тільки сьогодні вам необхідно буде виконувати розмітку в 3-х вимірах, оскільки стілець – це виріб об’ємний і він має відповідати розмірам по висоті, довжині та ширині. Від продуманої, раціональної, чітко виконаної розмітки залежить кількість витрат деревини при виготовленні виробу.
         Наприклад, ви отримали заготовку з фанери розмірами 30×10 см. Будь ласка виконайте це завдання в зошиті.
         Спостерігаючи за роботою учнів виділяю для себе правильне та неправильне виконання розмітки.


        При правильному і раціональному виконанні розмітки ви мали отримати 5 трикутників і мінімальну кількість відходів. Вітаю всіх хто правильно виконав задачу
         Далі пропоную двом бажаючим виконати нескладні завдання: провести три маленькі лінії за допомогою олівця та лінійки і побудувати за допомогою транспортира кути 45º та 135º.
         Перевіряючи завдання, звертаю увагу класу на зовсім паралельні лінії і на затрати часу при виконанні роботи.
         Потім сам виконую ці завдання за допомогою рейсмуса і малки.

Слово вчителя.
         Ви побачили і зрозуміли, що при виконанні цієї роботи спеціальними інструментами майстер може економити час і зробити розмітку більш якісно. Інструмент, який служить для проведення паралельних ліній називається рейсмус. Він складається  з колодки, двох брусочків, клина, двох шпильок. Брусочки в колодці закріплені рухомо. Їх можна опускати або піднімати на певний розмір. Шпильки служать для проведення ліній на заготовці. Працюють рейсмусом так:
         Демонстрація правильних прийомів роботи рейсмусом.

Слово вчителя
         Малка належить до великого сімейства кутників. Але якщо звичайний столярний кутник вимірює та відкладає кути 90º, то малкою можна розмітити 45º та 135º. Складається вона з колодки та пера.
     Демонстрація прийомів роботи малкою.

5. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ.
-         призначення рейсмуса?
-         З яких порід дерева виготовляють колодки рейсмуса та малки?
-         Від чого залежить раціональне використання пиломатеріалів?
-         Що таке базова сторона?


6.  ПРАКТИЧНА РОБОТА.
     Вступний інструктаж.

Слово вчителя.
         На сьогоднішньому уроці вам необхідно скласти технологічну карту виготовлення стільця. Технологічна карта – графічне відображення послідовності виконання роботи. Підготувати базові сторони на заготовки і виконати розмітки елементів стільця враховуючи припуски на обробку. Кожен працює самостійно і не поспішаючи. Пам’ятайте, сім раз відмір – один раз відріж. Бажаю вам успіху.

Самостійна робота учнів.
         В ході роботи спостерігаю за правильністю прийомів розмітки, використання розміточних інструментів. Даю теоретичні та практичні порад. Якщо помічаю однакові помилки зупиняю роботу і демонструю правильні прийоми роботи.
         Заключний інструктаж.

Слово вчителя.
         В вашому віці і при ваших навичках роботи інструментами поспішати треба повільно, щоб ваші рухи запам’ятала не тільки голова, а й кожен м’яз. З часом правильні рухи будуть відпрацьовані до автоматизму.

7. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ.

Слово вчителя.
         Сьогодні ви отримали знання по розмітці пиломатеріалів. Ви практично відпрацювали прийоми роботи кутником, лінійкою, рейсмусом. Склали технологічні карти і розмітили елементи конструкції стільця.
Виділення кращих робіт і кращих учнів.
Виставлення оцінок за урок.         
 Домашнє завдання (в конспект технологічну карту)

Немає коментарів:

Дописати коментар